reklama

Stará kávová generácia.

Káva Štandart , Extra špecial sú kávy , ktoré u nás nikdy nevymiznú, kým bude žiť generácia, ktorá je na nich ,,odchovaná´´ .

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Čo znamená stará kávová generácia ? Pamätáte sa ešte na obchody s obsluhou ? Ak áno, tak tam to presne začalo... Ako malý chlapec som chodieval s mamkou a ockom na nákupy do obchodíka, ktorý sa nachádzal na vedľajšej ulici. Ten obchod ponúkal všetko, čo sa na roky pred miléniom a za našej krásnej bývalej meny žiadalo, jednoducho povedané od toaleťáku až po nárezovú šunku. Splašili ste tam všetko... Moje detské zvedavé oči zaujala hlavne mašina, ktorá sa nachádzala pri vstupe. Bol to robustný kávový mlynček. Tento stroj dokázal zomlieť vrecúško kávy na tie časy pomerne rýchlo. Vrecúško bolo bielej farby, boli na ňom vyobrazené hnedé kávové zrná a jeho obsah bol... poniektorí ešte vieme, aký :) To ma vtedy ale netrápilo, zaujímal som sa najmä o to, ako ten zázrak funguje. Keď ho mamka zapla, spustil sa taký rámus, že ste nepočuli vlastné slovo. Na konci svojho úkonu mlyn zachrčal akoby zavelil : ,, Už nie je čo mlieť´´. Vôňa kávy sa rozniesla do všetkých kútov obchodíka a my, prítomní sme opäť získali stratený sluch. Nevedel som, ako tá tmavá hmota, zvyšky ktorej ostali neraz i na pulte, chutí. Fetoval som voňavý vzduch a pýtal sa: „Je to dobré ?“ Odpoveď znela : „Synu, budeš starší, zistíš. ´´ Kávu, ktorú si kupovala, pre nás už staršia, generácia nebola nič moc, ale mali na výber ? Nie, nemali. Generácia mojich rodičov pila od roku 1955 produkt , ktorý mal určitý vývoj, ale oni nemali na neho žiadne nároky, keďže vtedy ešte neexistovala žiadna kávová kultúra. Čas plynul a prišla na trh káva , ktorá je na pultoch obchodov dodnes, známy ´´Extra Špeciál´´ valcuje hitparády našich mám, babiek, otcov a dedov dodnes. Bol to prevratný ťah pražiarne , ktorú pozná každý, pražiarne spod Tatier. Zrazu vymizli z obchodov „mlyny“. No človek je tvor pohodlný a keď už mal kávu namletú, nikdy nemyslel na to, že zvetrá , nezaujímalo ho ani to, kedy bola upražená, hlavne že bola. Toto červené vrecko s kávou vo vnútri je obyčajná zmes najhorších zŕn odrody Canephora ( Robusta ) , ktorá nebude mať nikdy inú chuť. Budete cítiť čokoládu, karamel , pretože táto káva sa dá prirovnať k hranolkom, pripravovaným na prepálenom oleji a tie chutia stále rovnako. Otázka znie : ,,Chce táto kávová generácia niečo iné?“ Nie, nechce... Celý život pila túto kávu a táto káva jej prináša radosť. Pracujem v Kaviarni, kde si človek môže vybrať, akú kávu a z akej krajiny si dá, robíme filtrované kávy od výmyslu sveta. Hosť si potom nemusí vyberať zrnká z úsmevu , ale vždy chce tú svoju zalievanú Popradskú. Môžete robiť čokoľvek , ponúknuť mu ten najkvalitnejší produkt, on nechce. Prečo ? Volá sa to sila zvyku. Nemeňme to, nevnucujme im nič, čo nechcú , ak to chcú vyskúšať, skúsia to, ale i tak ostanú pri tej svojej rannej šálke zalievanej kávy, ktorá im robí radosť. Túto radosť im neberme , zaslúžia si ju, veď pre tento svet spravili už dosť . Práve zalievaná káva im vyčarí úsmev na tvári a ja budem rád, ak to tak aj ostane :)

Peter Pavlis

Peter Pavlis

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný chlap, nechcem sa na nič hrať, nechcem nič riešiť, zaujíma ma iba pohľad na svet, každý ho máme iný...ktorý je ten pravý? Nikto nevie. Pracujem ako barista a káva je to čo ma dokáže najviac ukľudniť, preto sa budem vo svojich článkoch vyjadrovať najmä o nej , ale ponúknem vám aj zážitky z kaviarní a postrehy, ktoré som zaznamenal :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu